نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 10 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/11/09
3758



به طور قطع تاکنون نام chatGPT را شنیده‌اید و به دنبال کار کردن با آن هستید. چت GPT جدیدترین «مدل زبانی» (Language Model) مبتنی بر هوش مصنوعی می‌باشد که توسط مجموعه OpenAI ارائه شده است. این ربات می‌تواند به هر سوال شما جواب دهد و مسائل و مباحث بسیار پیچیده را در حوزه ریاضیات، برنامه نویسی و فیزیک را درک کند و به آن‌ها پاسخ دهد. اس دیتا اولین وب سایت در ایران است که موتور جست‌وجو چت GPT را در سایت خود قرار داده تا کاربران ایرانی بتوانند به راحتی از این ربات استفاده نمایند! در این مطلب از اس دیتا قصد داریم تا به بررسی چت GPT بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.  

 

چت جی پی تی چیست؟

چت جی پی تی یک سیستم تولید خودکار ربات چت هوش مصنوعی است که توسط OpenAI برای دسترسی هرچه آسان‌تر کاربران و مشتریان آنلاین طراحی شده است. چت GPT یک ربات از پیش آموزش دیده است که از پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می‌کند. منبع داده‌ها و اطلاعات ارائه شده از چت جی پی تی کتاب‌های درسی، وب‌سایت‌ها و مقالات مختلف است که از آنها برای مدل‌سازی زبان خود برای پاسخ به تعامل انسانی استفاده می‌کند. این ربات خاص می‌تواند به راحتی مباحث ریاضی، فیزیک و برنامه نویسی را درک کند، مسائل پیچیده مطرح شده در این حوزه‌ها را به راحتی و به درستی حل نماید، برای وبلاگ‌ها محتوا تولید کند، متن آهنگ بسازد، صفحات HTML ایجاد کند و به راحتی با یک انسان مکالمه داشته باشد! مکالمه‌ای که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. چت GPT غول دنیای اینترنت ماست که می‌توان از آن هر سوالی پرسید و جواب‌هایی بسیار منطقی را دریافت کرد.

Chat GPT چگونه کار می‌کند؟

بسیاری از شما کاربران عزیز به دنبال استفاده از ChatGPT هستید. دسترسی به ChatGPT برای همه آسان و در دسترس است، به جز کاربران داخل ایران. متاسفانه به دلیل وجود تحریم‌ها، دسترسی به این ربات با ip ایران و شماره تلفن مربوط به این کشور امکان پذیر نیست! اما خوشبختانه اس دیتا دسترسی به این ربات را برای ایرانی‌ها آسان کرده و برای اولین بار موتور جست‌وجو آن را در وب سایت خود قرار داده تا کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

 

لینک استفاده از چت جی پی تی: CHATGPT

 

در واقع برای استفاده از ChatGPT به دانش خاصی نیاز نیست و شما می‌توانید از طریق سایت اس دیتا تمامی سوال‌های تخصصی و غیر تخصصی خود را از این ربات بی‌نظیر بپرسید! در حوزه‌های ریاضیات، برنامه نویسی و فیزیک قطعا به دانش این رشته‌ها نیاز دارید تا بتوانید جواب‌ها را تحلیل کنید و به وجد بیایید! اما در حوزه‌های عادی به هیچ دانشی نیاز نخواهید داشت. تمام آنچه که باید انجام دهید این است که به گونه‌ای طبیعی و محاوره‌ای شروع به پرسیدن سوال از چتGPT  کنید.

ویژگیهای  چت جی پی تی:

ویژگی اصلی Chat GPT ایجاد پاسخ‌های منطقی در قالب یک باکس است. بنابراین، برای چت بات ها، مکالمات سیستم هوش مصنوعی و دستیاران مجازی بسیار مناسب است. همچنین می‌تواند به‌صورت طبیعی به پرسش‌ها با لحن مکالمه‌ای پاسخ بدهد و حتی داستان سرایی کند. علاوه بر این، چت جی پی تی می‌تواند:

سخن پایانی:

چت GPT می‌تواند دنیای ما را متحول کند! برای استفاده از آن تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت اس دیتا بروید و به صورت رایگان سوال‌های خود را از این ربات بپرسید.  و از آن در مرورگر خود برای آزمایش رایگان آن استفاده کنید. البته در آینده این ربات بسیار گسترده‌تر خواهد شد اما در حال حاضر چت جی پی تی در مرکز توجه است و برای تحقیقات آسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.




برچسب‌ها:

چت جی پی تی چت GPT