سارا اکبری

مطالعه این مقاله حدود 6 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/09/01
330


ضعف‌های موجود در تعیین قیمت‌گذاری

دسترسی سریع



اهمیت قیمت‌گذاری  و تأثیر آن در فروش در دنیای امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که قیمت‌گذاری درست و اصولی است که سبب فروش بیش‌تر و جلب مشتری می‌شود. بررسی‌هایی که جهت مشخص کردن ارزش یک محصول، کالا یا خدمات با توجه به اندازه جامعه انجام می‌شود قیمت‌گذاری نام می‌گیرد. در گذشته تنها یک روش قیمت‌گذاری وجود داشت که با توجه به هزینه تولید و سود در نظر گرفته شده تعیین می‌شد. اما امروزه روش‌های مختلفی برای قیمت‌گذاری با توجه به شرایط کنونی وجود دارد. از آن‌جایی که معمولا برای مقایسه بین دو کالا اولین عامل مهم در تصمیم‌گیری قیمت است ولی اگر قیمت‌گذاری به درستی انجام نگرفته باشد سبب خسارت می‌شود باید برای قیمت‌گذاری تمام جوانب را در نظر گرفت و ساده از کنار آن نگذشت تا علاوه بر جذب مشتری فروش بیشتری را ایجاد کنیم.

قیمت‌گذاری درست

یک شرکت زمانی که با هدف درآمد درست و متناسب با استانداردهای تعیین شده قیمت‌گذاری کند در این مسیر مهم‌ترین عامل برای قیمت‌گذاری در نظر گرفتن تقاضای مشتریان و کالاهای مکمل موجود در بازار بعلاوه بررسی وضعیت رقبا می‌باشد. اگر هوشمندانه و با مهارت و توجه به نیاز بازار و در نظر گرفتن نرخ ارز جدید  قیمت‌گذاری انجام گیرد مشکلی به وجود نمی‌آید. به عنوان مثال در قسمت‌های تولیدی با در نظر گرفتن میزان سرمایه‌گذاری که در جهت خرج‌های اولیه صورت گرفته برای این سرمایه در محاسبات هزینه تمام شده هیچ‌گونه سودی نباید در نظر گرفت تا قادر به فروش باشند به عبارت دیگر بازه سرمایه‌گذاری باید صفر باشد.

اهمیت ارزش‌آفرینی

عملکردی که سبب شود مشتریان تمایل پیدا کنند برای آن هزینه پرداخت کنند و آن پول که جهت خرید محصول به شما می‌پردازند در نهایت بیشتر از هزینه‌ای است که صرف کرده‌اید حال می‌توان گفت که ارزش‌افزوده اقتصادی ایجاد کرده‌اید. در این مسیر اشتباهاتی سهواً و عمداً ایجاد می‌شود که قیمت‌گذاری را در چالش‌های بدی قرار می‌دهد و گاهاً سبب شکست می‌شود.

چالش‌های قیمت‌گذاری

در ابتدا برای ایجاد قیمت‌گذاری‌ها باید دانست قیمت محصول مورد نظر با کاربردها و ویژگی‌های آن محصول باید همخوانی داشته باشد و زمان مناسبی را برای کاهش قیمت و یا افزایش قیمت‌ها انتخاب کرد و بررسی‌های لازم برای تغییرات بازار با توجه به تغییر قیمت انجام شود.

ضعف‌های موجود در قیمت‌گذاری‌ها

1. اصرار زیاد برهزینه‌ها: وقتی که شرکت فقط به هزینه‌های خود شرکت اهمیت می‌دهد و به مفید بودن و استفاده از توانایی‌های شرکت بی توجه باشد دچار شکست خواهد شد.

2. تغییر ندادن قیمت در شرایط مختلف: بهتر است بعضی اوقات قیمت را با توجه به زمان مختلف و در مکان‌های متفاوت تغییر داد. اگر از کنار این عامل بی‌اهمیت رد شویم دچار مشکل خواهیم شد.

3. بی‌توجهی به قیمت‌ها با تغییرات بازار: زمانی که در بازار رقابتی محصول دیگری عرضه می‌شود مدیران باید تصمیم بگیرند قیمت محصول قبلی را کاهش دهند تا راحت به فروش برسد. تا در مسیر افت فروش به جهت قیمت‌گذاری نادرست قرار نگیرند.

4. بی‌توجهی به دیگر اجزای آمیخته بازاریابی: گاهی اوقات مدیران قیمت پایین‌تر از حد آن محصول ارائه می‌کنند چون هزینه کمی برای تولید آن محصول صرف شده است ولی سطح بالایی دارد. گاهاً قیمت پایین بیاید تقاضا و میل به خرید کم‌تر می‌شود چون مشتری انتظار قیمت بالا از برخی محصولات را دارد.




برچسب‌ها:

قیمت گذاری با هوش مصنوعی قیمت گذاری قیمت گذاری فروش خودرو های نیمه سنگین خودرو های سنگین

مقالات مرتبط


تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ محاسبه اندازه بازار محصولات تند مصرف در ایران کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در فروشگاه‌های آنلاین کاربرد داده در سیستم‌ خرید و فروش آنلاین در بازار بین‌المللی تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی مقایسه روش ‌های مختلف تحلیل سری‌ های فضایی برای پیش ‌بینی داده‌های فضایی کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات الکترونیکی کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات بهداشتی و آرایشی کاربردهای هوش تجاری در صنعت تولید و فروش محصولات خانگی مقایسه بین روش‌های مختلف تحلیل داده‌های بزرگ و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها مقایسه تحلیل عاملی با روش‌های دیگر تحلیل چند متغیره استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت استفاده از روش‌های آماری در تجزیه و تحلیل داده‌های ارتباطی و بازخورد مشتری پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌ سازی فرایند تولید و مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار بهبود فرایند تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی توصیه دهی به مشتریان برای افزایش فروش با هوش مصنوعی بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده در بهبود عملکرد فروش و افزایش درآمد اندازه بازار شرکت‌های تولیدی هدف از قیمت گذاری چیست؟ قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف استراتژی قیمت گذاری در حسابداری روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار چگونه میتوان در جنگ قیمت پیروز شد؟ قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی جنگ قیمت چیست؟ چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! روش‌های قیمت‌گذاری زمین استراتژی قیمت گذاری آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟