سارا اکبری

مطالعه این مقاله حدود 6 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/09/17
303


قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی

دسترسی سریع



امروزه با افزایش فروش اینترنتی مدیران و مسئولان فروشگاه‌های اینترنتی با ایجاد اعتماد دورادور بین شرکت و مردم و دادن تضمین خاطر در مورد محصولاتشان و یا ضمانت مرجوعی می‌توانند فروش اینترنتی یا به عبارت دیگر فروش بدون لمس اجناس خود را موفق‌تر پیش ببرند. اما مهم‌ترین عامل در این موفقیت تعیین صحیح و اصولی قیمت‌گذاری محصولات و کالاها و یا خدماتشان است.

مهم‌ترین عامل در خرید اینترنتی

در فروش‌های اینترنتی مهم‌ترین رکن قیمت‌گذاری است چرا که علاوه بر اهمیت افراد به توضیحات مربوط به کیفیت و طرح کالا مورد نظر وجود قیمت هم به عنوان عامل موثر در انتخاب در نظر گرفته می‌شود و اگر درست تعیین نشده باشد سبب تردید خریدار و گاهاً انصراف از خریدشان شود.

قیمت‌گذاری در فروش اینترنتی

برای شروع قیمت‌گذاری کسب‌وکار اینترنتی ابتدا باید همه هزینه‌های صرف شده و مخارجی که در آینده امکان دارد پیش بیاید را ارزیابی کنید (هزینه‌ای که جهت فروش اینترنتی مثل کامپیوتر و حتی کارتن جهت ارسال کالا، هزینه ارزیابی‌ها، نیروهای کارتان و حتی زمانی که برای فروش اینترنتی خود خرج می‌کنید به عنوان حق یک کارمند برای خودتان کنار بگذارید تا در تعیین قیمت ترتیب اثر دهید.) طبیعتاً  شما در مسیر خود رقبایی نیز خواهید داشت بنابراین در مورد قیمت‌گذاری رقبا تحقیق کنید. با بررسی تفاوت کیفی، شیوه ارائه و ... خودتان با رقبایتان متوجه خواهید شد در چه خصوصی شما بهتر عمل می‌کنید که در آن زمینه مانور بیشتری بدهید.

برطبق آمار مربوط به کسب‌وکارهای آنلاین 44 درصد مشتریان از فروش‌های اینترنتی که هزینه حمل و پیک بالایی دارد خرید نمی‌کنند. پس این مورد هم در قیمت‌گذاری شما تأثیرگذار است.

خرده فروشی و مارکت پِلِیس

 

در میان فروشگاه‌های آنلاین، دیجی‌کالا بیش از 802 میلیون دلار ارزش دارد. هدف از تشکیل فروش اینترنتی دستیابی به سودآوری است. در اولین قدم باید تمام جوانب مورد بررسی قرار گیرد و علم تجارت‌الکترونیک را بدانید. دیجی‌کالا یک فروشگاه اینترنتی که بستری معتبر برای عرضه محصولات دارد. برای فروش محصولاتش هم از خرده‌فروشی و هم مارکت پِلِیس (بازارگاه) استفاده می‌کند که در علم تجارت‌الکترونیک در فروشگاه‌های آنلاین معتبر جهانی از این روش‌ها استفاده می‌شود.

بررسی سبک فروش آنلاین با مثالی از شرکت دیجی‌کالا

خرده‌فروشی آنلاین دیجی‌کالا به این روال بوده که محصولات را از شرکت اصلی خرید کرده و با سودی کم می‌فروشد. (برای گوشی‌های تلفن همراه 2 درصد افزایش قیمت را در قیمت‌گذاری خود اعمال می‌کند) با متصل کردن فروشنده و خریدار سبک فروش پِلِیس ایجاد می‌شود که عملاً می‌توان گفت فروش بدون واسطه تشکیل می‌شود. این سبک از فروش در سال 1396 در شرکت دیجی‌کالا اعمال شد.

به نقل از مدیران دیجی‌کالا: در حال حاضر بیش از 160 هزار کسب‌وکار از فروشنده گرفته تا تولیدکننده در همه جای کشور به ارائه بیش از 6 میلیون کالا می‌پردازند که دیجی‌کالا این بستر را  فراهم کرده است. بیش از 70 درصد کالاهای این شرکت با بستر مارکت پِلِیس به فروش می‌رسد. با توجه به آمار موجود تا آخر سال 1398 بیش از 61 هزار فروشنده با این بستر فعالیت در دیجی‌کالا داشتند. این در حالی است که تا پایان شهریور سال 1400 این تعداد به 160 هزار کسب و کار رسیده است.




برچسب‌ها:

قیمت گذاری با هوش مصنوعی قیمت گذاری محصول قیمت گذاری فروش سیستم توسعه محصول فروش اینترنتی داشبورد فروش چت جی پی تی فروش تلفنی فرصت فروش اینترنت

مقالات مرتبط


کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در فروشگاه‌های آنلاین کاربرد داده در سیستم‌ خرید و فروش آنلاین در بازار بین‌المللی کاربرد داده‌ها در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در بهبود تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی تفاوت بین میانگین، میانه و مد در آمار و کاربردهای هرکدام استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل عاملی در شناخت الگوها و ارتباطات بین متغیرها چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ شرکت تحقیقات بازار نحوه محاسبه سهم بازار فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران وب سایت‌های برتر ایران اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار براورد اطلاعات جمعیتی ایران روش‌های رونق کسب و کار با بازاریابی دیجیتال تجزیه و تحلیل بیگ دیتا در بازاریابی دیتا مارکتینگ (بازاریابی داده محور) چیست؟ سبک ورود به بازار برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار تحقیقات بازار مواد غذایی آمار فروش اینترنتی معرفی مدل‌های قیمت گذاری کالا و خدمات داشبورد محاسبه سایز بازار چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ مراحل قیمت گذاری داشبورد سایز بازار چیست؟ عوامل‌موثر بر قیمت‌گذاری بازارهای صنعتی محاسبه هوشمند اندازه بازار اندازه بازار سیستم پیشنهاد دهنده پیشنهادهای فروش کدام مداد رنگی به صرفه‌تر است؟ قیمت‌گذاری محصولات لوازم خانگی قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران هدف از قیمت گذاری چیست؟ حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف استراتژی قیمت گذاری در حسابداری قیمت‌گذاری پوشاک ایده پیشنهاد محصول روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار قیمت‌گذاری موبایل چگونه میتوان در جنگ قیمت پیروز شد؟ چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری سیم‌کارت پیشنهاد بهترین محصول مردم همیشه پیشنهادها را می‌خرند! ضعف‌های موجود در تعیین قیمت‌گذاری آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟